«Ти дерево, твоє місце в саду, і коли мені темно, я входжу до цього саду…» БГ
З кожним роком здорових дерев, з якими хочеться обійматися, щоб відновити життєві сили, стає дедалі менше.
Однак у нас самих закладені всі інструменти самодопомоги, що є у природи. Як працюють ці інструменти і як навчитися усвідомлювати їхню роботу?
Йтиметься про наші внутрішні алгоритми відгуку на стимул: вегетативної нервової системи, ЦНС, імунної системи тощо. Плюс наші власні, осмислені чи ні, реакції на навколишнє, які залежать від спадковості, факторів середовища, виховання і навіть освіти. І від них залежить робота імунної, ендокринної систем, а значить – всього аватара – тіла – організму. Такий собі кружечок
Як ми реагуємо?
Особливості внутрішньоутробного розвитку та будову нашого головного мозку підтверджують, що ми вже пройшли всі еволюційні стадії розвитку живого організму на планеті. У нас є давня частина мозку – комплекс рептилій, середня, лімбічна система – комплекс ссавців та кора головного мозку, неокортекс.
Кожна із цих трьох виконує свою важливу функцію. А в контексті вибору, як реагувати, все залежить від нашої свідомості. У момент часу, коли ми реагуємо:
1. відбувається включення комплексу рептилій – «бий або біжи», це фізична реакція на стимул, наприклад, відсмикнути руку від гарячого, або відсахнутися від машини, що близько промчалася,
2. чи комплексу ссавців – наші емоції. Але це несвідома частина нашого життя. У ній криється коріння наших психосоматичних проблем.
А як і що потрібно включити, щоб залишатися господарем становища, бути здоровим та в ресурсі? –
3. Усвідомлене життя та контроль над цими двома способами реагування, відноситься вже до кори головного мозку. І це буде інтелектуальна реакція на стимул. У народі на цю тему складено чимало прислів’їв про те, як спочатку треба подумати, а потім діяти.
Якби народ ще й користувався цією накопиченою мудрістю!
Висновок такий, хочеш – не – хочеш, а неокортекс потрібно розвивати та реагувати на стимули середовища усвідомлено.
Що це дасть?
Дасть наступний тип реакцій стимули середовища – духовний спосіб реагування.